מזל טוב ! עומד להצטרף תינוק חדש למשפחה שלכם, ואיתו הולכים להגיע סטים חדשים וגזרות של בגדים שאולי בחיים לא ראיתם לפני, ואתם בגלל לא יודעים איך כדאי לגשת אליהם כדי לארגן אותם בצורה נוחה, ובכלל בגדים תינוק כאלה צריך?

הפוסט הזה יציג לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ארגון וקיפול בגדי תינוק.

ארגון וקיפול בגדים לתינוק זו לגמרי אמנות, והערכות נכונה גם מבחינת כמויות, וגם מבחינת אופן ארגון נכון של בגדי התינוק בשידת ההחתלה תחסוף לכם זמן וגם כסף, כי ככה לא תפספסו בגדים שעוד לא הספקתם להלביש לתינוק ושכחתם שקיימים.  

דברו אלי בכמויות - כמה בגדים תינוק צריך?

אם נניח שבשידה ממוצעת יש 3-4 מגירות, אחת מהן אני מקדישה לפריטים שקשורים להחתלה ולתפעול (ממליצה לכם לקרוא גם את הפוסט בבלוג של רומז שמדבר על ארגון שידת ההחתלה), ואת שתי הנותרות אני משאירה לבגדים. קחו את זה ככלל אצבע שאם אין לכם מספיק מקום פשוט קניתם יותר מדי :)

אוקיי, ובכל זאת - כמה בגדים תינוק באמת צריך? התשובה לזה תלויה בכמה אתם אוהבים לעשות כביסה... באופן אישי אני שמה לי ליעד לא לעשות יותר מפעם בשבוע כביסה לכל ילד. לכן, אני מקפידה שיהיו לי מספיק פריטים שלא יחייבו אותי לעשות בתדירות גבוהה מזו. 

כל ילד הוא שונה מבחינת הבגדים שהוא צריך וזה גם תלוי באיזה שלב הוא בהתפתחות, אתם תלמדו כבר את התינוק שלכם עם הזמן. קחו בחשבון תינוק שרק נולד לובש בהתחלה שתי שכבות (ואם הוא תינוק חורף אז לפרק זמן ארוך מזה), וסביר שבהתחלה יהיו לכם המון תקלות פיפי/קקי, בייחוד אם אתם הורים לילד ראשון; לכן ההמלצה שלי היא שיהיו לכם 10-14 סטים קומפלט של בגדים ככה שיספיקו לכם לשבוע מלא ולא תצטרכו להתעסק כל הזמן בכביסות... 

מרגישים שאתם עושים יותר מדי כביסה? אחד הדברים שהכי נחרטו לי מלימודי ה-MBA שלי הוא מקורס במבוא ליצירת ערך, בהרצאה שעניינה הייתה התייעלות בעבודה; המסקנה באותה הרצאה הייתה שכדי להתייעל צריך תמיד לאתר את הגורם לצוואר הבקבוק. כלומר מי הגורם שאחראי ״לפקק״ בעבודה ומביא לאי-יעילות, ולהרחיב אותו. בהקשר שלנו - תבדקו מהו הפריט שכל הזמן אוזל ובעצם מחייב אתכם לעשות כביסה, ותקנו ממנו עוד פריטים. אצלי למשל, גיליתי שאלו היו הגרביים לילדים, ברגע שקניתי עוד כמה זוגות ירדה אצלי כמות הכביסות ועלתה איכות החיים שלי...

איך כדאי לארגן את שידת ההחתלה? 

מתוך 2-3 המגירות שייעדנו לבגדים בשידת ההחתלה, כדאי בעיני להקדיש מגירה אחת למידה/עונה נוכחית, ומגירה נוספת מוכנה כבר עם הבגדים במידה/עונה הבאה. אני ממליצה שכל פעם שהתינוק גדל ממידתו תפנו את הבגדים מהשידה, אחסנו את הבגדים שתרצו לשמור בשקית וואקום, ואת אלה שלא תמסרו הלאה.  

כדי לשמור על סדר ונוחות מקסימליים, מומלץ להשתמש בקופסאות חלוקה פנימיות (אלה של איקאה מצויינות ובמחיר אטרקטיבי). בכל קופסא נשים סוג בגד אחר להתמצאות קלה ; בגדי גוף קצרים או ארוכים (בנפרד)/ מכנסיים/ אוברלים/ חולצות/פוטרים/ ג׳קטים/ גרביים. 

וגולת הכותרת - איך נסדר את הבגדים כך שיהיו נגישים בצורה נוחה? 

לשם זה בעצם התכנסנו פה, ואתם תודו לי אחרי שתצפו בווידאו הקצר הזה שהכנתי לכם (!). הוידאו יציג לכם איך לקפל בגדי תינוק בהתאם לשיטת קונמארי, שיטת הקיפול הייחודית שפיתחה מארי קונדו, הכוהנת היפנית הגדולה של הסדר וארגון הבית. שיטת הקיפול הזו נועדה לצמצם את נפח הבגדים כך שיתפסו מינימום מקום ויהיו נגישים יותר.

לאחר שקיפלנו את הבגדים, נניח אותם בקופסאות החלוקה במגירות בעמידה זה ליד זה, ולא בערימה, וכך נוכל לראות את כל הבגדים ולשלוף אותם בקלות.

בהצלחה! 

השארת תגובה

שימו לב - תגובות צריכות לעבור תהליך אישור לפני שהן מפורסמות