מבצע עצמאות - 20% הנחה על כל הפריטים הכחולים! 10% על כל שאר הפריטים עם הקוד Israel10 (לא כולל טרמפולינה וסטי ג׳ימבורי)

משלוח חינם עד הבית בכל קנייה!

הבלוג הזה עוסק בעיצוב חדרי ילדים כי אני מאמינה שזו הנישה הכי כיפית בעיצוב פנים, זה המקום להגשים את כל החלומות שלהם (ושלכם), העיצוביים ואחרים :)

אבל מאיפה מתחילים בכלל לעצב חדר לתינוק?

 בגלל שהרצון הוא לעצב חדר לתינוק שיהיה הכי קסום שיש, אתם ממש רוצים להשקיע המון (!) מחשבה על כל פריט ופריט כדי להקנות לחדר אופי ייחודי ושיהיה הכי יפה, והכי מיוחד והכי נוח (זה גם חשוב); אבל הרבה פעמים  מה שקורה שמרב עצים לא רואים את היער. מאוד קל להרגיש אבודים ומוצפים בתהליך, מה שמקשה מאוד על תהליך קבלת ההחלטות.

קבלו כמה טיפים שלי שיעזרו לכם לצלוח את המשימה וליצור את הממלכה הקטנה והמושלמת עבור הילד שלכם:

1.פינטרסט (Pinterest)

אם אתן לא מכירות את האתר המופלא הזה, זה הזמן לעשות הכרות זריזה; פינטרסט הוא כמו לוח השראה ענק, והוא ה-מקום להתחיל בו כשניגשים לעיצוב חדר לתינוק, בין אם כבר יש לכן כיוון מגובש ובין אם ממש אין לכן מושג.

אם ממש אין לכן מושג התחילו במילות חיפוש גנריות כמו: nursery / nursery ideas: יעלו לכן המון תוצאות, המשיכו לגלול עד שתתקלו במשהו שאתן אוהבות

    1. שמרו את הפוסט ע״י הקלקה על saveוהפוסט “יינעץ” בלוח שלכן ותוכלו לראות אותו אח”כ
    2. הקליקו על משהו שאתן אוהבות ותגללו למטה בפוסט כדי לראות עוד פוסטים שמציגים סגנון דומה

    אם יש לכן כבר כיוון - מקדו את מילות החיפוש בסגנון שאתם אוהבות ואפילו בצבעים שחשבתן עליהם וצאו למסע קסום.  למשל: nordic nursery / modern nursery / grey blush nursery 

    הקדישו לפחות שבוע - שבועיים לתהליך, כנסו כל פעם ובחרו עוד כמה פוסטים לשמור. זה תהליך, אתם צריכים להיות מגובשים על מה היעד של התוצאה הסופית ומה אתם אוהבים.

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - פינטרסט

    עיצוב חדר לתינוק - מאיפה מתחילים? בבלוג של רומז

    2. בחירת פלטת צבעים

    בחירת פלטת צבעים היא נקודת הפתיחה בעיצוב החדר לתינוק, והיא זו שתיתן את הטון בקו העיצובי שלכם. הקדישו קצת מחשבה לאילו צבעים הייתם רוצים לשלב בעיצוב, שמירה על פלטת הצבעים בתהליך העיצוב תסייע למטרה של יצירת חדר הרמוני, הומוגני ולא עמוס.

    בעיני כדאי לבחור פלטה של 2-3 צבעים בגוונים נייטרליים, מונוכרומטיים ועדינים (״צבעוניות מאופקת״) שיהוו את הבסיס לעיצוב (בבחירת הריהוט וצבע לקירות) ולהוסיף נגיעת צבע עם בחירת גוון אחד נוסף או שניים שניישם או בקיר או באקססורי מסויים שיתפוס את העין. 

    פלטת צבעים - עיצוב חדר לתינוק - מאיפה מתחילים? פלטת צבעים - עיצוב חדר לתינוק - מאיפה מתחילים?

    3. קונספט

    כשאתם ניגשים לעצב את החדר לתינוק תחשבו בקווים כלליים יותר; מה האווירה שאתם רוצים שהחדר ישרה, מה הקו העיצובי שאתם אוהבים ושישתלב בבית שלכם. נסו ליצור עיצוב על-זמני והשתדלו להמנע מחדר בקונספט של דמות אהובה מסויימת.

    גם אם הילדים מתחננים לחדר אלזה או לחדר באטמן, קחו בחשבון שילדים משנים את התחביבים והאהבות שלהם באופן דיי תדיר, אז כדי שלא תצטרכו לשנות את עיצוב החדר כל עונה, שלבו את הקונספט באקססוריז ובתמונות - דברים שתוכלו להחליף בקלות וללא עלות גבוהה מדי. וגם אז נסו למצוא את דרך הפשרה כדי לתת לילדים את מה שביקשו (בכל זאת החדר הוא עבורם…) אבל באופן שלא יפגע בעיצוב.

    הנה למשל כמה רעיונות לחדר גיבורי על/באטמן ; נשלב את הקונספט במספר אביזרים בחדר תוך הקפדה על פלטת הצבעים שבחרתם, וכך נשמור על עיצוב נקי ועל זמני שנוכל לעשות לו התאמות בקלות בהמשך (מדבקות, מדפים, תמונות, טקסטיל).

    4. תקציב

    התקציב זה בעצם החלק הכי חשוב בעיצוב חדר לתינוק (ובכלל), מאוד קל ללכת לאיבוד ולכן צריך להבין מה מגבלות התקציב לפני שיוצאים לדרך, כדי שלא תתקעו באמצע עם חדר חצי-גמור. התקציב יאלץ אתכם לחשוב מה באמת חשוב לכם, במה אתם רוצים להשקיע ובמה אפשר להסתפק בחלופות עיצוביות זולות יותר. 

    באופן כללי בעיצוב אני אוהבת מאוד לשלב פריטים מוקפדים מעוצבים של ברנדים מוכרים לצד איקאה ושות׳. לפעמים כדאי להשקיע יותר דווקא באקססורייז הקטנים שנותנים את האופי לחדר ולחסוך במקומות אחרים. אפשר להשקיע 1,500 ש״ח לחדר תינוק קומפלט (ללא עלות מידה ושידת החתלה) ובקלות גם להגיע ל-3,000 וצפונה. 

     5. שימוש במדבקות / טפט / צבע ליצירת אופי אישי לחדר

    הקירות של החדר נותנים את הטון לכל העיצוב, וקל מאוד ״להקפיץ״ את עיצוב חדר התינוק ע״י שימוש בצבע, מדבקות קיר או טפט, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. 

    חשבו לעשות “Power Wall אחד בחדר כדי ליצור מוקד עניין שלא יעמיס מדי על החדר. ככה שאם אתם מתכננים לצבוע בצבע נועז, להדביק טפט מעניין או מדבקות קיר הייתי נצמדת לקיר אחד בלבד ועדיף קיר מרכזי בחדר (ללא חלון). את שאר הקירות הייתי משאירה בגוון נייטרלי ]ההמלצות שלי לגוון נייטרלי – נירלט NWC040 (לבן מלוכלך) או אפור בהיר 0509 של נירלט].

     טפט –

    אם בחרתם באופצייה של טפט, כדי לא להעמיס על החלל ולשמור על עיצוב על-זמני, כדאי לבחור טפט בגוונים בהירים או עם טקסטורות רפטטיביות. שימו לב, טפט דורש התקנה של בעל מקצוע (בעלות ממוצעת של 800 ש״ח), וגם הסרתו מורכבת יותר. מהסיבות האלה אני פחות אוהבת להשתמש בטפטים ואני חושבת שאפשר להגיע למראה לא פחות טוב ע״י שימוש בצבע ומדבקות קיר.

     צבע –

    צבע יהיה כנראה ההוצאה הכי קטנה שלכם בהליך העיצוב, אבל הוא זה שיעשה לכם את אפקט הוואו. צבע מאפשר לנו להכניס אמירה עיצובית לחדר בעלות מינימאלית ואפשר להשתמש בו גם כדי לתחום איזורים בחדר או ליצירת מוקדי עניין. גם אם אתם גרים בשכירות, ההשקעה פה היא דיי מינימאלית, ובין כה כנראה שתצטרכו לצבוע את הדירה כשתעזבו אותה אז עוד שכבת צבע לא תהרוג אתכם…

    אני אוהבת לשלב קיר מרכזי אחד עם צבע שונה בתוספת של מדבקות קיר, המראה שמתקבל הוא מדהים והעלות שווה לכל כיס.

    אפשרות נוספת ודיי טרנדית, היא לצבוע רק חצי קיר עם או בלי קרניז (באופן אישי בעדיפה ללא קרניז למראה קליל יותר). בצביעה כזו אנחנו מקבלים זריקת צבע, אבל המראה עדיין נקי, קליל ולא מכביד – שימו לב שעדיף לעשות זאת עם צבעים נייטרליים ועדינים. אם בכל זאת החלטתם ללכת על צבע אחר, שמרו ששאר הריהוט והעיצוב בחדר ישארו בפלטה נייטרלית ועדינה, אחרת המראה שיתקבל יהיה מאוד עמוס ואפילו יכול ליצור תחושת מחנק.

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - צבע

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - צבע

    מדבקות קיר-

    אם החלטתם ללכת על power wall מדבקות הן מאסט בעיני. אל תתפתו לקנות מדבקות זולות בעלי אקספרס, השקיעו בקניית מדבקות איכותיות שלא רק יראו טוב, אלא יחזיקו לאורך שנים ובעיקר שיהיו מחומרים מעולים כך שתהיינה ניתנות להסרה מבלי שיהרסו לכם את הקיר.

    איך מדביקים? סימטריות היא המפתח בשימוש במדבקות–  יש לתכנן את ההדבקה כך שהמרווחים בין המדבקות ובין השורות יהיו זהים כך שההדבקה תהיה תמיד מיושרת, אל תלכו ״לפי העין״ בשום פנים! הקפדה על מרווחים תאפשר לכם ליצור את המראה ״דמוי הטפט״ ולהמנע מעיצוב מבולגן שמחטיא את המטרה ויוצר עומס חזותי בחדר. מבטיחה להעלות פוסט מסודר עם הסברים והדגמה על איך עושים את זה כמו שצריך.

    אם אתם לא בטוחים שיש לכם את הסבלנות להדביק הכל באופן סימטרי ומיושר, בחרו מראש בדוגמת מדבקות שלא מחייבות סימטריות (כמו קונפטי). אפילו בדוגמא מטה של מדבקות הגלידה, למרות שנראה כאילו הודבקו ״פריסטייל״, המדבקות גלידה עצמן מיושרות זו לזו ובין השורות ורק נגיעות הקונפטי אינן מיושרות, אלא הודבקו באופן חופשי. 

    מזמינה אתכם לקרוא את המדריך הקצר הזה בבלוג שלנו עם טיפים והנחיות להדבקת מדבקות קיר.

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - מדבקות קיר

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - צבע

    6. טקסטיל, טקסטיל, טקסטיל

    תשכחו מסט מצעים של אלזה או סמי הכבאי – שמיכות, מצעים וכריות הם עיצוב משלים לחדר התינוק שלנו, ומעבר לזה שהם צריכים לדבר באותה שפה עיצובית, הם יוסיפו לחדר אקסטרא סטייל וגם יעניקו לו חום ורכות. העדיפו טקסטיל ומצעים עם טקסטורות רפטטיביות בצבעים מונוכרומטיים או ללא הדפסים כלל ובגוונים אחידים.

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - טקסטיל

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - טקסטילעיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - טקסטיל

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - צבע7. ריהוט מרכזי – חשבו על פרקטיות, פונקציונליות ופשטות

    כחלק מהאמונה שלי שעיצוב צריך להיות בר קיימא, אני מאמינה שכדאי להשקיע ברכישת ריהוט שיוכל לצמוח ולגדול עם הילד, כך למשל העדיפו לרכוש מיטת תינוק איכותית שתגדל עם הילד ותהפוך גם למיטת מעבר, והעדיפו לרכוש שידה מעוצבת שתוכל לשמש את הילד בחדר הרבה אחרי שכבר נגמל מחיתולים. ההמלצה שלי ללכת על קו נקי, בצבעים טבעיים ונייטראליים כמו לבן ועץ או אפור בהיר שלא יעמיסו על העיצוב בחדר וגם לא יגבילו אתכם מבחינה עיצובית.

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - ריהוט מרכזי

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - ריהוט מרכזי

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - ריהוט מרכזי

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - ריהוט מרכזי

    עיצוב חדר לתינוק בבלוג של רומז - ריהוט מרכזי

     8. מגבלות

    מגבלות הם כל מה שצריך להתחשב בהם כשנכנסים להליך העיצוב, בין אם מגבלות תקציביות, מגבלות פיזיות של מקום, רהיטים שלא יוחלפו בתהליך העיצוב, מגבלות תכנוניות בחדר וכו׳. עדיף לחשוב על הכל מראש כדי שתוכלו למצוא פתרונות שישביעו את רצונכם לפני שאתם מתחילים בתהליך.

     

     

    השארת תגובה

    שימו לב - תגובות צריכות לעבור תהליך אישור לפני שהן מפורסמות