עיצוב כל חלל, ובייחוד חדר ילדים מתחיל בקירות. הם נותנים לנו את הטון והאווירה בחדר ואת אותו ״אפקט וואו״ שאנחנו רוצים. ההתייחסות לקירות צריכה להיות קודם כל מבחינת צבע ושילוב של טפט קיר או מדבקות, ומשם נצא לעיצוב כלל החדר.

אתחיל בזה שצבע זה עולם בפני עצמו, ובהחלט אפשר להשתמש בו כדי להקפיץ את העיצוב ולהגדיר חללים בצורה טובה יותר, וגם זולה באופן יחסי (מבטיחה פוסט נפרד על שימוש בצבע). הפוסט הזה ינסה ליישב את הוויכוח על השאלה של מה עדיף -  טפט או מדבקות קיר?

טפט 

הבחירה בטפט קיר היא האופצייה המסורתית יותר ואולי גם (עדיין) הנפוצה יותר בעיצוב. שימוש בטפט מאפשר לנו להשיג כל מראה ועיצוב שאנחנו רק יכולים לחלום עליו, ולהגיע לאותו ״אפקט וואו״ סופר בקלות, ושאר העיצוב יכול להיות מאוד מאוד נקי ובייסיקי. העדיפו טפט איכותי, מחומריות שתאפשר לכם ניקוי קל בעזרת מגבון או חומר ניקוי - חשוב מאוד במיקום בחדר ילדים. המנעו מבחירה בטפט בד שצפוי שיתבלה מהר בחלל כמו חדר ילדים.

טפט בחדר ילדים

טפט בחדר ילדים

טפט בחדר ילדיםטפט בחדר ילדים

חסרונות מרכזיים לשימוש בטפט:

עלויות גבוהות : אל עלות הטפט, שהיא לרב גבוהה, יש להוסיף את עלות ההתקנה ע״י בעל מקצוע (סביב 800 ש”ח). טפט זה לא משהו שכדאי לנסות ולהתקין לבד, גם אם יש לכם ידיים טובות. הוא דורש רמת מדוייקות ומיומנות גבוהה, בייחוד בנקודות חיבור, שקעים, מזגנים וכו׳.

רמת מחוייבות גבוהה לעיצוב: בגלל העלויות הגבוהות, ואופן ההסרה המסובך יחסית שמלווה בפגיעה בקיר (וסביר שידרוש קילוף וטיוח מחדש של הקיר), יכאב לכם מאוד, בלב ובכיס, לשנות את העיצוב בטווח הקצר.

אנחנו דור שיש לו בעיה עם מחוייבות, בכל תחומי החיים וגם בעיצוב, אנחנו אוהבים להתחדש ולשנות, ובייחוד בחדרי ילדים שגדלים והצרכים שלהם משתנים עם הזמן. וזה לגמרי משהו שצריך לקחת בחשבון, אם בוחרים בחלופת הטפט. לכן, המלצתי היא שגם אם החלטתם ללכת על החלופה הזו, תעדיפו טפטים עם דוגמאות רפטטיביות, בפלטת צבעים מצומצמת, משהו שלא ימאס לכם ממנו אחרי שנה, ושמרו על שאר הריהוט בגוונים נייטרליים של לבן/עץ/אפור בהיר.

איפה קונים?  האהובים עלי הם ללא ספק של ferm living; גם מבחינת הצבעוניות המדוייקת וכם מבחינת ההדפסים, וכמובן האיכות ללא פשרות. שימו לב שאתם מזמינים מספיק גלילים, כיוון שעלולה להיות שונות בצבעוניות בין הגלילים, אם תצרכו השלמה

מדבקות קיר

מדבקות קיר הן האלטרנטיבה הפופולארית לאופצייה המסורתית יותר של טפט. בשימוש נכון, מדבקות יכולות לשנות את החלל לחלוטין, באופן זול משמעותית ביחס לשימוש בטפט, בקלות הדבקה (יחסית) ובמראה סופי משגע, שלא נופל מטפט, כאשר משלבים עם בחירת צבע רקע מדוייקת לקיר. 

בדומה לטפט, אפשרויות העיצוב הן אינסופיות; ממדבקות במראה נקי, מינימאליסטי ונורדי למדבקות גלידה, חדי קרן או אפילו דינוזאורים. כל מה שתחפשו קיים שם. וכאשר עושים שימוש במדבקות איכותיות, אפשר להסירן בקלות, מבלי שתצטרכו לעשות שום תיקונים בקיר. ולכן, תוכלו להחליפן בקלות כאשר תרצו להתחדש בעיצוב. אם אתם שוכרים דירה זו חלופה מצויינת, כיוון שניתן להשיב את המצב לקדמותו בקלות יחסית.

החסרון היחידי בעיני הוא שהן הופכות תיקוני צבע, באם נדרשים, לבעייתיים יותר; כיוון שהן דורשות למעשה הסרה של כל המדבקות והדבקתן מחדש, לעומת טפט שניתן לנקות בפשטות יחסית, אפילו עם מגבון.

איך נגיע לאותו מראה ״דמוי טפט״? 

הקפידו בעת ההתקנה על שמירה על מרווחים זהים בין המדבקות ובין השורות, לעולם אל תעבדו ״לפי העין״; זה מתכון בטוח להדבקה שתיצור עומס חזותי בחדר, שזה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו רוצים להשיג. אז זה כן דורש סבלנות, מדידות ותכנון מראש! אם אתם לא בטוחים שיש לכם את אלה, תבחרו מראש במדבקות שדורשות רמת דיוק נמוכה יותר כמו מדבקות קונפטי. 

כדאי להצמד בהדבקה לקיר מרכזי אחד כדי להמנע מקיר עמוס, בחדר המשחקים השמח החלטנו להדביק על יותר מקיר אחד בגלל פיצ׳ר מבני של החדר שבנוי עם קיר עגול, והעובדה שהקיר השני מציג גם חלון גדול מאוד (מוזמנים לראות עוד תמונות ולקרוא עוד על תהליך העיצוב בפוסט הזה)

מדבקות קיר במראה דמוי טפט

מדבקות קיר במראה דמוי טפט

מדבקות קיר במראה דמוי טפט

מדבקות קיר במראה דמוי טפט

 

מדבקות קיר במראה דמוי טפט

מדבקות קיר במראה דמוי טפטמדבקות קיר במראה דמוי טפט

איפה קונים?

אני אוהבת את מדבקות הפרימיום של טיפיס, ומזמינה רק אותן לחללים שאני מעצבת. 

מה שקנה אותי זה קודם כל  המגוון העצום של איורים מהממים וכה ייחודיים! [כמעט כולם אויירו ביד ע״י אמנית אמריקאית] יש להם פשוט את אותו קסם לא מוסבר שאנחנו מחפשים. שנית, הן כמובן מאוד איכותיות וניתנות להסרה ולהדבקה מחדש מבלי שהן פוגמות בקיר.

June 13, 2023 — Tal Hochberg

השארת תגובה

שימו לב - תגובות צריכות לעבור תהליך אישור לפני שהן מפורסמות